iskra75: (Default)
[personal profile] iskra75
Недавно у стрічці друзів пронеслася хвиля засудження одного москвича, який, звертаючись до української частини представників певного хобі, назвав нас хохлами.
Ґарантовано бажання образити не було. Це був жарт, який не на жарт таки образив багатьох. Автор посту визнав свою неправоту і одразу вибачився.
Я зараз не візьмуся виправдовувати його, доказувати його право нас так називати. Коли він не знав, що це може образити - значить, людина неуважна, але незнання закону не позбавляє відповідальності. Якщо знав і свідомо ризикнув - подавно неправий.
Я тут хотів би поговорити про сам термін (а заразом ще й про другий камінь спотикання - термін "малорос").
Це може видатися дивним, але я таки пишаюся, що я хохол-малорос, і не ображаюся на ці прізвиська, якщо вони не сказані з одверто провокативною метою чи незаперечним бажанням образити.
Поясню.
По-перше, я усвідомлюю іх етимолоґію, яка мене анітрохи не ображає. "Хохол" - то нащадок запорожців з їх оселедцями, потомок "козацького народу", який має свою власну унікальну культуру і національні риси. "Малорос" - людина з країни, "откуду пошла єсть зємля роуськая". Тобто самі терміни абсолютно не суть образливими самі по собі.
По-друге, ображатися на те, як тебе називають, особливо коли бажання образити нема - це дитинство та комплекс меншовартості. Насправді я не те, як ти мене назвав, а те, що я роблю, що я являю собою своїми вчинками. А так - хоч глечиком клич, лиш не сади у піч. Мене пробують зачепити фразою "Ви - таке миле мудило. І, звичайно, я не хотів вас образити :)" - на це я спитаю, чи однаково ми розуміємо термін, аби не було двозначностей. Зведіть термінолоґію до спільного знаменника - і третина подібних непорозумінь одпадуть самі собою.
Мені кажуть: "але ж, коли використовують ці терміни, то здебільшого вкладають у них неґативний смисл - хіба не так?".
Так. Тому ось моє по-третє. Українець - то звучить гордо, хохол - низько! А я солідаризуюся зі своїм народом, перебираю на себе частку відповідальності за нього не лише у позитивному сенсі, а й у тих речах, за які соромно.
Правдивий українець не може сумніватися у тому, що Хмельницький - то герой України, що Виговський був завзятим автономістом, що козаки були найкращими вояками свого часу із чеснотами рицарів круглого столу, що Батурин вирізали московські нелюди, що Шевченко то ум і совість народу, що Петлюра - великий вождь, що Бандера та Шухевич - батьки нації тощо.
Як хохол, я можу дозволити собі вважати Хмельницького підступним зрадливим тираном-п'яницею, який без татар не був ні на що спроможним; Виговського - московським шпигом і зрадником всіх і вся; що розбійників-козаків удесятеро меншою кількістю поляки, турки і росіяни чехвостили як горобців, а вони добивалися лиш реєстрових вольностей для одних себе, а не свободи для всього народу; що наливайківці вбивали, мучили й грабували Білорусь, а козаки Золотаренка вирізали Вільну незгірше за содат Меншикова; що Шевченко - не ліпший взірець для наслідування, хоч і великий поет; що Петлюра профукав все, що тільки міг, а західну Україну продав ляхам; що бандерівці вирізали мирне населення, прикриваючись гаслами про свободу України... Як хохол, я можу много чого собі дозволити.
Як малорос, я можу на демотиватор з назвами 12 місяців і питанням, хто більш руський - росіяни чи ми, навести купу руських слів, які росіяни зберегли в своїй мові, а ми замінили полонізмами; я можу нагадати, що в угоду відокремленню од москалів ми, ничтоже сумняшеся, зреклися власного імені - "русини"; що більшість нинішніх культурних здобутків - то тупа калька з російських відповідників тощо.
А як же гідність, питають мене.
От коли приводів називатися українцем у мене буде більше, ніж хохлом, тоді можна і про національну гідність згадати. Наразі - зарано.

ЗІ. я дуже поважаю великоросів, здатних назватися кацапом, євреїв, які можуть назватися жидом. Але сам, звісно, так їх не називатиму, аби не образити.
Але росіянин, який мав сміливість назватися кацапом, уже для мене кацапом не буде - він великорос, і це звучить гордо!

Date: 2012-03-23 11:15 am (UTC)
From: [identity profile] volnodum.livejournal.com
C Днем Рождения, Друже!

Удачи, здоровья, жизненных сил, вдохновения!

Date: 2012-03-23 11:25 am (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
спасибо, Роман :) мне они очень сейчас нужны

Date: 2012-03-23 11:32 am (UTC)
From: [identity profile] volnodum.livejournal.com
А чем сейчас занимаешься? В политической жизни не участвуешь?

Date: 2012-03-23 11:40 am (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
у нас пока на сим поприще б/м затишье.
быт пробуем наладить, хобби - да все как-то криво... видимо, весеннее обострение

Date: 2012-03-23 12:14 pm (UTC)
From: [identity profile] ortep75.livejournal.com
"Але росіянин, який мав сміливість назватися кацапом, уже для мене кацапом не буде - він великорос, і це звучить гордо!"
згоден.

Date: 2012-03-23 03:57 pm (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
то не один я такий збоченець ;)

Date: 2012-03-23 07:23 pm (UTC)
From: [identity profile] ortep75.livejournal.com
ага
;))

Date: 2012-03-23 01:05 pm (UTC)
From: [identity profile] t-igor.livejournal.com
З Днем народження!
Хохол — не хохол, аби не москаль.

Date: 2012-03-23 03:55 pm (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
та на якусь там частку по крові таки москаль, а враховуючи батьківщину та виховання - так здебільшого!.. :)

дякую

Date: 2012-03-23 03:36 pm (UTC)
From: [identity profile] kir-ogglirin.livejournal.com
Хотел позвонить, но и лаве на трубе закончилось и альфа киевстару не хочет деньги кидать, так что поздравляю здесь.
С праздником Искра! Я даже не знаю что тебе, откровенно, друже пожелать, семья есть, да и много есть что нужно для счастья человеку, так что сил наверное, для исполнения задуманного! И легко-подъемной жопы!!!

Date: 2012-03-23 03:56 pm (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
дякую :)
а от шо срака поважчала - то вірно

Date: 2012-03-23 05:11 pm (UTC)
From: [identity profile] gloria-ma.livejournal.com
вітаю, бажаю всього найкращого.
з дописом категорично не згодна, не сказати б більше.

Date: 2012-03-24 07:31 am (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
дякую за вітання

щодо незгоди - я й чекав од тебе її, і ще од декого :) але шо поробиш - я ж збоченець в певному сенсі...

Date: 2012-03-23 05:16 pm (UTC)
From: [identity profile] ethne-ogglirin.livejournal.com
С днем рождения:)
пусть все у тебя наладится;) и станет лучше чем есть:)

Date: 2012-03-24 07:32 am (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
спасибі.
уже краще, ніж на момент твого коментаря :)

Date: 2012-03-23 05:39 pm (UTC)
From: [identity profile] stranger-75.livejournal.com
С днем рождения!
Согласен полностью.

Date: 2012-03-24 07:38 am (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
дякую.
отже, світ не без збоченців... особливо небезпечно, коли вони починають гуртуватися :)

С днем рожденья!

Date: 2012-03-23 06:49 pm (UTC)
From: [identity profile] abekon.livejournal.com
Желаю Вам счастья, благополучия, удачи и крепкого здоровья!

Date: 2012-03-23 07:06 pm (UTC)
From: [identity profile] daemirel.livejournal.com
З днем народження! Дай Бог тобі сил воювати ще п*ять разів по стільки.

Date: 2012-03-24 07:35 am (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
дякую, Оксанко
37*5=185... книга Ґінеса - моя ґарантовано :)

Date: 2012-03-24 01:24 pm (UTC)
From: [identity profile] daemirel.livejournal.com
Мало налічив: 37*5+37=222
Ґінес твій!

поздравительный оффтоп

Date: 2012-03-24 12:57 am (UTC)
From: [identity profile] den-king.livejournal.com
Толик, С ПРОШЕДШИМ!

Яркого тебе, надёжного, изумительного -
во всех начинаниях и продолжениях :)

Re: поздравительный оффтоп

Date: 2012-03-24 07:33 am (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
дякую, Денисе
оффтоп. а скажи, ти на "Руїну" їдеш? і коли так, то чи визначився з локацією?

Re: поздравительный оффтоп

Date: 2012-03-24 10:20 am (UTC)
From: [identity profile] den-king.livejournal.com
Нажаль, саме на початку серпня я маю бути у Росії :(
коли щось зміниться, я обов'язково зв'яжуся! :)

Date: 2012-03-24 03:10 pm (UTC)
From: [identity profile] blacklack.livejournal.com
И от кацапов поздравление :)

Date: 2012-03-25 03:22 pm (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
дякую.
шануймося, бо ми, хохли з кацапами, того варті! :)

Date: 2012-03-24 08:23 pm (UTC)
From: [identity profile] irengloria.livejournal.com
> От коли приводів називатися українцем у мене буде більше, ніж хохлом, тоді можна і про національну гідність згадати. Наразі - зарано.

Якщо так хочете принижуватись, будь ласка. Тільки робіть це в індивідуальному порядку - назвіться мудилом чи йолопом, така назва кидатиме тінь лише на вас. Тоді як "хохол" - образлива назва, яка стосується не лише окремої людини, а й ширшої соціальної групи. Особисто у вас немає національної гідності, тоді й не дивна повага до тих, хто може назватись кацапом чи жидом. Однак ті, хто має національну гідність, плекатимуть взаємну повагу, а не зневагу, їх коробитиме від будь-якого образливого національного етноніма. Кожен народ має як славетні, так і ганебні сторінки у своїй історії, і наявність ганебних сторінок - ще не привід його зневажати. Це все одно, що закидати комусь недостойне походження - той, хто це робить, виявляє тільки власну ницість, бо звинувачує людину в тому, що вона нездатна змінити. Так само, для того, хто має почуття гідності, визнання історичних помилок не означає приниження, навпаки, слугує ознакою того, що нащадки не повторять помилок предків. А от той, для кого помилки предків - підстава для того, щоб ганьбити нащадків, справді не заслуговує на повагу.

Date: 2012-03-25 03:36 pm (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
дякую за думку. почуто
тільки чи маю я національну гідність, чи ні - то мені самому рішати
ну і до жодного народу, а тим більше до свого, я зневаги не плекаю
а оце "Кожен народ має як славетні, так і ганебні сторінки у своїй історії, і наявність ганебних сторінок - ще не привід його зневажати." - взагалі золоті слова.

Date: 2012-03-26 01:17 am (UTC)
From: [identity profile] irengloria.livejournal.com
Перепрошую за надмірну різкість. Ясна річ, я виходжу з припущення, що ви маєте національну гідність - тому мене вельми здивувало, навіщо було вдаватись до образливих етнонімів, адже зазвичай вони трапляються в лексиконі тих, хто не надто поважає свою і чужу гідність :)

Date: 2012-03-26 10:21 am (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
я доволі розлого у дописі описав кілька різних ситуацій - перечитайте, будьте ласкаві, уважніше: я казав, що Я ОСОБИСТО (не записуючи інших в такі самі як я і не закликаючи ставати таким) не ображаюсь, коли ці етноніми вжито БЕЗ ЗНЕВАЖЛИВОГО ДИСКУРСУ. коли хам хамить і намагається образити ними, то тут, певна річ, позитивної реакції не буде

Date: 2012-03-27 02:14 am (UTC)
From: [identity profile] irengloria.livejournal.com
Проблема в тому, що образливі етноніми завжди на грані фолу. Левко Лук'яненко зазначав, що коли він вчився в Москві, його кілька разів називали хохлом, а коли він ображався, щиро дивувались - що ж тут поганого? Коли слово має негативне значення, іноді це відкриває простір для демагогії, даючи можливість за начебто нейтральним вжитком заховати приниження - можете стверджувати, що не вкладаєте негативного значення в слово "хохол", але дехто його розуміє саме як пейоративне, тому краще просто не провокувати непорозумінь, а не пояснювати, що "я ж в кращому значенні цього слова".

про "термінологію" :)

Date: 2012-05-02 12:58 pm (UTC)
From: [identity profile] mysliwiec.livejournal.com
"євреїв, які можуть назватися жидом. Але сам, звісно, так їх не називатиму, аби не образити." -------

История приведшая к неадекватному отношению к слову "Жид" вначале в Российской империи, а затем и в СССР,- здесь:
Нежидовские еврейские Хасиды, русская культура и "выеденное яйцо.
http://mysliwiec.livejournal.com/238203.html

Re: про "термінологію" :)

Date: 2012-05-03 06:16 am (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
дякую дещо розширив свої знання з даного питання

Re: про "термінологію" :)

Date: 2012-05-03 07:10 pm (UTC)
From: [identity profile] mysliwiec.livejournal.com
Досі маємо наслідки "самого лучшего в мірє совєтского воспітанія і образованія", коли більшість людей вимовляють одне, а розуміють,- кожен своє,- інше.
Наприклад: http://mysliwiec.livejournal.com/8805.html

Re: про "термінологію" :)

Date: 2012-05-04 06:19 am (UTC)
From: [identity profile] iskra75.livejournal.com
дуже гарна стаття. згоден цілком

Re: про "термінологію" :)

Date: 2012-05-04 08:35 pm (UTC)
From: [identity profile] mysliwiec.livejournal.com
Тоді (якщо згодні), з цього виникає таке порівняння:
"Сравнительный анализ национализма и волос на лобке юноши."- http://mysliwiec.livejournal.com/31941.html
Що логічно приводить до цього:
"Як українці стають росіянами" - http://mysliwiec.livejournal.com/360164.html

Date: 2012-05-19 03:48 pm (UTC)
From: [identity profile] anti-mongol.livejournal.com
нигры, хохлы, москали, жиды, гуки, хачи, цунары, чурбаны, черножопые, Людмила Гурченко, Аминь.

Date: 2012-05-19 03:51 pm (UTC)
From: [identity profile] anti-mongol.livejournal.com
У меня в Украине, в Мукачево, есть родственники, только не хохлы, а русины(настоящие, не чекизоидные).

Profile

iskra75: (Default)
iskra75

February 2022

S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20 212223242526
2728     

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Mar. 16th, 2026 05:30 am
Powered by Dreamwidth Studios